link
facebook login BAYADERKA : Szybka sałatka z jajkiem i szpinakiem

środa, 1 sierpnia 2018

Szybka sałatka z jajkiem i szpinakiem


Wiem, że długo mnie tutaj nie było. Uwierzcie mi jednak, wiele razy zastanawiałam się co napisać. Minął prawie rok od ostatniej publikacji. Wiem że niektórzy się zaczęli zastanawiać, czy blog w ogóle doczeka się aktualizacji. 
Nie będę Was ściemniać: w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy zmieniło się tak wiele, że za każdym razem, kiedy przymierzałam się do napisania posta, nie wiedziałam od czego by tu zacząć. Po pierwsze: zmieniłam pracę. Co prawda, nadal uczę, ale w innej placówce, co mnie bardzo, ale to bardzo satysfakcjonuje. Poza tym, bieganie wciągnęło mnie tak bardzo, że zaczęłam do tego namawiać rodzinkę; mało tego, zdecydowałam się na ten ogromny krok- podjęłam się treningu pod maraton (mój pierwszy pełen maraton notabene) i start planuję juz w październiku! :) W międzyczasie nabawiłam się kontuzji lewej stopy (kwiecień 2018), którą podleczyłam, aby od niespełna ośmiu tygodni trenować pod mój wymarzony królewski dystans. 
Zaczęłam też przygodę z kolarstwem i pływaniem, z akcentem na to pierwsze i zobaczymy co z tego wyjdzie. 
A tak kulinarnie, ostatnio jestem gorącą zwolenniczką dań prostych i zdrowych, stąd też pomysł na tę oto sałatkę. 
Sałatkę  można podawać zarówno na śniadanie, jak i na kolację. Lubię ją za to, że jest błyskawiczna w przygotowaniu, bardzo wartościowa (duża zawartość białka) a i co najważniejsze, smaczna. Z chipsów, czy też kukurydzianej tortilli można zrezygnować, a za to podawać sałatkę z chrupiącym pieczywem albo bez. Najlepsza jest prosto po przygotowaniu. 

Sałatka z jajkiem i szpinakiem 

2 szklanki szpinaku młodego 
4-5 jajek (rozmiar M) 
pieprz grubo mielony 
sól 
100 g pomidorków koktajlowych 
pół świeżego ogórka (obranego ze skórki) 

sos: 
2 łyżki gęstego jogurtu greckiego 
2 łyżki sosu pomidorowego 
pół łyżeczki słodkiego sosu chilli, opcjonalnie 

do podania: 
chipsy albo chrupiące pieczywo 
pieprz i sól 
Jajka gotujemy przez 5 minut we wrzącej i osolonej wodzie. Następnie studzimy, obieramy ze skorupki, przekrawamy na pół, odkładamy na bok. 
Szpinak młody obmywamy i wrzucamy do miski. 
Obranego ogórka kroimy na cieniutkie plasterki, wrzucamy do miski. 
Pomidorki obmywamy, przekrawamy na pół i wrzucamy do reszty składników. 

Przygotowujemy sos: łączymy składniki, mieszamy i podajemy w osobnym naczyniu. 
Składniki na sałatkę łączymy (oprócz jajek). 
Sałatkę podajemy z kukurydzianymi chipsami albo chrupiącym pieczywem. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze i odwiedzenie Bayaderki.
W razie pytań proszę o kontakt przez FB bloga.


Thank you for your comments and visiting Bayaderka.
Should you have any queries, don't hesitate to contact me via FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers