link
facebook login BAYADERKA : Lekka zupa batatowo-gruszkowa z szalwia. Postanowienia noworoczne.

niedziela, 27 grudnia 2015

Lekka zupa batatowo-gruszkowa z szalwia. Postanowienia noworoczne.



Ku koncowi zmierza 2015 rok. Staram sie nie popadac w sentymenty. Byc moze nie lubie naprawde rozmyslac nad przeszloscia. Byc moze dlatego, bo tej sie nie da zmienic. O ile to, co sie wydarzylo nauczylo mnie czegos, jest dobrze i nie wracam do ''wczoraj''.
Skupiam sie na tym, co przede mna, co nowe. Chce aby to co nowe bylo lepsze, bardziej uzasadnione. Chce wierzyc, ze Nowy Rok bedzie lepszy od tego, ktory sie konczy.
Mam taki zwyczaj noworocznych postanowien. Oto one.

Po pierwsze bede sie wiecej usmiechac. Usmiech to pozytywna energia i nic nie kosztuje. Pozytywne podejscie do zycia, takie praktykowane codziennie zmienia na lepsze tak wiele dokola. Mysle ze tylko ci, ktorzy tego nie doswiadczyli, nie wiedza, o czym mowie. Wysylasz komus usmiech a  on wraca do ciebie, do mnie. Tak dzieje sie naprawde.
Po drugie bede dziekowac  za to, co mam. To nie do konca jest tak  ze nie dziekowalam do tej pory. Tutaj chodzi o to, ze ja bede wdzieczna za to, co niby takie oczywiste: wode, chleb, za to ze bez problemu sie poruszam i oddycham. Tak naprawde nie do konca mamy swiadomosc, ze niektorzy ludzie zyja bez tego. Oddychanie, picie wody- to takie niby banalne, ale nie do konca dane nam na zawsze.
Po trzecie, bede bardziej zorganizowana i w pracy, i  w domu, i na blogu. Oj, to ogromne postanowienie, i chyba jedno z trudniejszych. Dobra organizacja to chyba najwlasciwszy sposob na to, aby praca '' nie pietrzyla sie'' a dziala sie systematycznie, bez wiekszych problemow. Ja z natury jestem balaganiarzem. Nie mam zwyczaju odkladac rzeczy na miejsce. Robie kilka rzeczy na raz, myslac pewnie o kolejnej, a i tez niemalo wysilku musze wlozyc w to, zeby pamietac o wszystkim.
Po czwarte, bede regularnie uprawiac sport bo ten daje duzo dobrej energii a poza tym po stresujacym dniu w pracy- oczyszcza myslenie skutecznie.
Po piate, i to chyba najwazniejsze, wiecej czasu poswiece dzieciom. To nic, ze moja praca wywrocila mi zycie do gory nogami, i tak naprawde zderzam sie czesto z totalnym brakiem swiadomosci jak tak naprawde wyglada zycie nauczyciela. Zdarza mi sie rozmawiac ze spotkanymi ludzmi i oni nie dowierzaja ze mozna zeszyty sprawdzac do dwudziestej trzeciej, a w wakacje pracowac nad materialami na nowy rok.Ja juz sie z tym pogodzilam. Lubie moja prace, lubie dzieci, jest dobrze. Ale sek w tym ze to jest moja praca. Poza praca jestem jeszcze mama dwoch wspanialych dziewczynek. Chce nauczyc sie zachowac balans w tym wszystkim bo tego nam potrzeba, aby normalnie funkcjonowac.
Mam jeszcze marzenie na ten zblizajacy sie Nowy Rok.Wymarzylam sobie wakacje na Malcie. Obiecuje sobie uroczyscie ze bede na tych wakacjach odpoczywac bez zbednych list rzeczy do zrobienia, bez myslenia o pracy i tym podobne. Nowy Rok bedzie dobrym rokiem. Calkowicie w to wierze.
A dzisiaj mam dla Was zupe bardzo lekka, zdrowa i aromatyczna. Jako ze od kilku dobrych tygodni uzywam tzw. zupownika (tak on sie zwie w naszym domu), po angielsku soup maker, zupy pojawiaja sie na naszym stole niezwykle czesto. I cieszy mnie to, bo tak zdrowiej.


Lekka zupa batatowo-gruszkowa z szalwia
3-4 niewielkie porcje

1,2 l bulionu warzywnego
lyzka masla prawdziwego
3 duze bataty
3 marchewki, sredniej wielkosci
1 gruszka, jedrna i duza
kilka listkow swiezej szalwi
sol i pieprz do smaku
lyzeczka papryki wedzonej
1/2 lyzeczki papryki ostrej czerwonej
pokruszona gorgonzola, opcjonalnie (do smaku) *

Do garnka wlewamy bulion.
Warzywa i owoc szorujemy,osuszamy, obieramy, koncowki odcinamy. Nastepnie warzywa i gruszke kroimy na mniejsze kawalki. Z gruszki wykrawamy gniazdo. Obrana marchew, bataty i gruszke wrzucamy do garnka, dodajemy dwa listki szalwi. Zupe gotujemy okolo 30 minut az warzywa zmiekna. Doprawiamy papryka, sola i pieprzem. Miksujemy wszystko za pomoca blendera. Podajemy gorace z grzankami i pokruszona gorgonzola, jezeli lubimy. Smacznego :)


Zrodlo zdjecia : Pinterest

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze i odwiedzenie Bayaderki.
W razie pytań proszę o kontakt przez FB bloga.


Thank you for your comments and visiting Bayaderka.
Should you have any queries, don't hesitate to contact me via FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers