link
facebook login BAYADERKA : O (zielonych) koktajlach i nie tylko.

sobota, 4 marca 2017

O (zielonych) koktajlach i nie tylko.

 

Kiedy jakis czas temu wspominalam o moim regularnym piciu zielonych koktajli z dodatkiem superzywnosci nie bylo w tym ani odrobiny przesady.
I tak jak wspominalam juz wczesniej, troche czasu uplynelo, zanim przyzwyczailam sie do smaku I koloru koktajli zielonych. Byl taki czas w ubieglym roku, ze regularnie je zabieralam do szkoly, ale nikt, ale to nikt nie potrafil zrozumiec dlaczego pijam ''takie cos'' na sniadanie. Przestalam ''zadreczac'' kolezanki w pracy ;) Koktajl pije rano, zanim wyjde do pracy albo wieczorem po treningu (wybieganiu). Dbam o to w co w nim jest. Lubie polaczenie szpinaku z owocami. Tym sposobem utarl sie juz u mnie pewnego rodzaju schemat. Ponizej kilka klasycznych zestawien.
Co do ''rozcienczaczy'' koktajli uzywam albo wody mineralnej, albo kokosowej, albo tez wody z cytryny, rzadziej juz jogurtu. Mysle ze to tez kwestia przyzwyczajenia.
Co jeszcze lubie laczyc?
Superzywnosc. W kuchennej szafce posiadam mala kolekcje sproszkowanego moringa, jeczmienia, spiruliny, nasion chia. Lubie roznorodnosc.

Kilka slow o koktajlach z dodatkiem moringa.
Moringa jest znane jako drzewo dlugowiecznosci. Posiada niezwykle wlasciwosci lecznicze. Zawiera cztery razy wiecej witaminy A niz marchew. Zawiera tez wiecej bialka niz soja. Nic wiec dziwnego jest w tym, ze postrzegana jest jako prawdziwa bomba witaminowa. Moringa zawiera siedem razy więcej witaminy C niż pomarańcze, 15 razy więcej potasu niż banany, 17 razy więcej białka niż mleko i 25 razy więcej żelaza niż szpinak!

Dlaczego pije koktajle z dodatkiem spiruliny?

Spirulina to nic innego jak sproszkowane algi. To samo bogactwo mineralow i witamin w organicznej postaci!
Zawiera mnostwo bialka, okolo 8 aminokwasow, witamine B12, zelazo, fosfor, witamine E i oczywiscie jest bogata w chlorofil. Idealna na trudne dni w kalendarzu kobiety, kiedy to czujemy sie slabiej i jestesmy bardziej podatne na wszelkie wirusy i choroby.

Co takiego jest w nasionach chia?

Lubie wsypywac lyzke nasionek chia do koktajlu bo podobnie jak moringa i spirulina, jest przebogate w bialko. Zawieraja tez duzo manganu, fosforu, naturalny blonnik, magnez i fosfor. Te drobne nasionka sa pelne przeciwutleniaczy. Wspomagaja odchudzanie ze wzgledu na wysoka zawartosc blonnika. Pomagaja w leczeniu chorob sercowych i czesto tez poprawiaja stan zdrowia osob chorych na cukrzyce.


To tyle na temat superzywnosci, ktora sama stosuje juz prawie od dwoch lat. Wiem, ze to nie koniec, z pewnoscia pojawi sie w mojej kuchni cos nowego, o czym wspomne na blogu zapewne.
Ponizej kilka zestawien - kombinacji standardowych, ktore ulatwia przygotowanie koktajlu i ulepsza jego walory smakowe i zdrowotne.

Kilka zestawien na smaczny zielony koktajl
Kilka cennych uwag:

1. ponizsze skladniki miksujemy w dowolnych proporcjach w zaleznosci od upodoban, samej superzywnosci nie dodajemy wiecej niz jedna lyzke na 750 ml koktajlu.
2. mozna taki koktajl doslodzic miodem lub nie - w koncu owoce sa slodkie same w sobie;
3. koktajl pijemy od razu po zmiksowaniu
4. zdarza mi sie w okresach dodatkowych godzin w pracy (I braku czasu) ''produkowac'' wieksza ilosc koktajli i czesc zamrazac. Osobiscie jednak lubie wypijac swiezo przygotowane.
5. z przygotowanych koktajli, o odpowiedniej gestosci, latwo jest wykonac lody, ktore mozna zaoferowac dzieciom, aby w ten sposob je przekonac do ''zielonego'' (sprawdzilam to na wlasnych dzieciach :)

1. szpinak + banan + rozcienczacz (patrz wyzej) + superzywnosc

2. jarmuz + ananas + rozcienczacz (pw) + superzywnosc

3. szpinak/ jarmuz + jablko + gruszka + rozcienczacz + superzywnosc

4. ogorek + jablko + natka selera + rozcienczacz + superzywnosc




 

2 komentarze:

  1. Dość często przygotowuję zdrowe koktajle albo smoothies, ale w takich zestawieniach jeszcze nie próbowałam. Czas nadrobić zaległości. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę częściej pijać zielone koktajle... Lubię, ale jakoś ciężko mi się za ich robienie zabrać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze i odwiedzenie Bayaderki.
W razie pytań proszę o kontakt przez FB bloga.


Thank you for your comments and visiting Bayaderka.
Should you have any queries, don't hesitate to contact me via FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers