link
facebook login BAYADERKA : Gofry na jogurcie greckim

piątek, 20 lutego 2015

Gofry na jogurcie greckim

Kończą się powoli ferie zimowe moich córek i taki czas, kiedy możemy pobyć razem więcej. Cieszę się tym, że moje dzieci rosną i rozwijają się, coraz bardziej przejawiając pomysłowość i kreatywność. Pewnego ranka poprosiły mnie o gofry na śniadanie i nie mogłam im odmówić. W końcu gofrów nie przygotowuje się codziennie. Szukałam przepisu na chrupiące gofry i taki znalazłam, ale z wykorzystaniem maślanki, której w domu akurat nie było. Znalazłam za to kubek jogurtu greckiego, trochę się wahałam czy pomysł z jego wykorzystaniem będzie udany. Wyszły jednak z ciasta gofry pyszne, chrupiące na zewnatrz, miękkie w środku. Dziewczynki prosiły o śmietanę, podałam im jednak jogurt grecki z odrobiną miodu, pestki granata i banana w plasterkach. I tak powstały jedne z najlepszych gofrów, jakie przygotowałam.


Gofry na jogurcie greckim z jogurtową polewą
na 6 sztuk

składniki na ciasto:
160 g mąki pszennej tortowej
łyżeczka proszku
1/3 łyżeczki sody
40 g cukru drobnego do wypieków
żółtko
2 białka ubite na bezę z niewielką szczyptą soli
100 ml jogurtu greckiego
łyżeczka pasty waniliowej albo ekstraktu waniliowego
70 g masła rozpuszczonego i przestudzonego

dodatkowo:
100 ml jogurtu greckiego
2-3 łyżki miodu
pestki granatu
plasterki banana skropione świeżym sokiem z cytryny

Przygotowanie:

W jednej misce łączymy żółtko, cukier, rozpuszczone masło, wanilię i jogurt. Mąkę przesiewamy dwa razy z proszkiem i sodą. Do ubitych na sztywno białek wlewamy powoli połączone mokre składniki (masło, żółtko itd.). Wsypujemy do miski przesianą mąkę z proszkiem i sodą. Mieszamy delikatnie, do połączenia. Gofrownicę otwieramy, smarujemy wnętrze niewielką ilością masła, następnie  rozgrzewamy na pół godziny przed użyciem. Na dobrze rozgrzaną wewnętrzną część gofrownicy wylewamy ciasto, około 1/2 nabierki na jednego gofra. Gofrownicę zamykamy i trzymamy zamkniętą przez 4-5 minut aż gofry nabiorą złotobrązowego koloru.
W międzyczasie w kubku łączymy jogurt z miodem za pomocą łyżki.
Gofry wykładamy na talerz, jeden obok drugiego, polewamy jogurtem, posypujemy pestkami i wykładamy na wierzch plasterki banana. Podajemy natychmiast po przygotowaniu.

 

 

9 komentarzy:

  1. Chętnie wypróbuję jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To u mnie wygląda to trochę inaczej, bo ostatnio to mama prosiła córkę o gofry :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, taki prosty, dokładnie to czego szukałam!
    zapraszam: http://iluminatium-mundi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają bardzo romantycznie i ten granat :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne zdjęcia, a gofry z pewnością smakują świetnie! Uwielbiam chrupiące. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdybym miała gofrownicę, bardzo chętnie upiekłabym takie goferki. Na jogurcie to trochę dietetycznie :D
    Zapraszam na mojego bloga, tam mam zdjęcia jedzenia :
    arfashionstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis wydaje mi się bardzo dobry i warty szybkiego wypróbowania. Sama robię gofry na kilka sposobów w zależności od chęci na dany smak. Zawsze staram się dodawać jakieś dodatki w postaci owoców czy słodkiej polewy. Od siebie prosty przepis jaki się zawsze udaje http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-idealne-gofry/ polecam oczywiście dodać jakieś dodatki. Dziękuję za ten przepis, postaram się go wypróbować jak najszybciej, znając moje dzieciaki będzie to bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyszły przepyszne. Wspaniały przepis.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze i odwiedzenie Bayaderki.
W razie pytań proszę o kontakt przez FB bloga.


Thank you for your comments and visiting Bayaderka.
Should you have any queries, don't hesitate to contact me via FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers