link
facebook login BAYADERKA : Klopsy z kalafiora i kaszy jęczmiennej

piątek, 10 października 2014

Klopsy z kalafiora i kaszy jęczmiennej

Delikatne klopsy wegetariańskie, które przygotowałam z trzech składników: ugotowanego na miękko kalafiora, kaszy jęczmiennej i bułki tartej. Składniki rozdrobniłam i wymieszałam dokładnie. Dodałam do smaku przypraw i koniecznie, świeżego, bardzo drobno pokrojonego koperku. Uformowane klopsiki obtoczyłam w bułce i usmażyłam. Do tego sałatka, u mnie z pomidorków i ogórków, odrobina jogurtu greckiego lub kwaśnej śmietany, i obiad, jakże pyszny i zdrowy, gotowy!

Klopsy z kalafiora i kaszy jęczmiennej 
około 14-16 sztuk

składniki: 

1duży kalafior *
1 woreczek kaszy jęczmiennej (100 g) ugotowanej na miękko wg instrukcji na opakowaniu *
sól i świeżo zmielony pieprz, do smaku
3 łyżki świeżego, drobno posiekanego koperku
bułka tarta, ok. 150 g do ciasta + do obtoczenia
olej, do smażenia

Przygotowanie: 

1. Kalafior obieramy z liści, kroimy na dwie części i wkładamy do dużego garnka. Zalewamy wodą, lekko solimy, dodajemy 3 łyżki mleka, jeżeli mamy. W ten sposób pozbędziemy się przykrego zapachu podczas gotowania. Wstawiamy garnek z wodą i kalafiorem i gotujemy do miękkości.
Ugotowany odcedzamy, odsączamy z jak największej ilości wody. Wkładamy odciśnięty do dużej miski, w której będziemy wyrabiać ciasto na klopsy.
2. Ugotowaną i lekko ostudzoną kaszę jęczmienną łączymy z rozdrobnionym kalafiorem. Wyrabiamy ciasto. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, dodajemy posiekany koperek i łączymy ze sobą składniki. Dodajemy bułki tartej, w takiej ilości, aby ciasto dało się łatwo formować w kule wielkości  dużej moreli.
3. Formujemy klopsy. Obtaczamy w bułce tartej. Obtoczone smażymy na rozgrzanym oleju, po 3 minuty z każdej strony, tak aby nabrały brązowego koloru. Usmażone, ciepłe klopsiki podajemy z ulubioną sałatką i odrobiną jogurtu greckiego/kwaśnej śmietany (12- 18 % tłuszczu) albo z sosem serowym. 

* Zarówno kalafior, jak i kaszę możemy ugotować do dwóch dni wcześniej


1 komentarz:

Dziękuję za Wasze komentarze i odwiedzenie Bayaderki.
W razie pytań proszę o kontakt przez FB bloga.


Thank you for your comments and visiting Bayaderka.
Should you have any queries, don't hesitate to contact me via FB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers